Monday, October 13, 2008

pening pasal cinta@sayang?

Kadang-kadang kehidupan ini tidak adil bagi manusia untuk menghadapinya...tapi,pe boleh wat...tu semua dugaan tuhan untuk melihat gelagat manusia dimuka bumi.Semakin hari semakin dewasa..semakin matang untuk kita memikirkan sejenak pe yang pernah kita lalui sebelum ni.Baik ke....jahat ker....???sape taw kita ni pernah wat jahat sampai kita pon tak sedar...main bedal ikut nafsu kita je....zaman remaja ni la paling banyak liku-liku hidup yang perlu ditempuhi...ikutkan hati aku kira 'zaman jahiliah' la....sebab time remaja ni la...kepala semua tak betul..nak ikut kata hati je...benda salah kata betul..n benda betul korang kata salah...ni la yang terjadi zaman remaja sekarang...waduh!!waduh.....!dunia nak kiamat pon manusia masih tak sedar-sedar lagi...aku ingin berkongsi dengan korang semua sepanjang 'research' mengenai dunia moden remaja.Tajuk ari ni mengenai cinta@sayang? tajuk ari ni memang femes kalau nak jadi perbualan topik kita...bagi aku bercinta memang seronok..pe kita wat semua ada owng jaga...'sihat ke tak?'...'dah makan?'...'tengah wat pew'...ayat-ayat mcm tu xkan terlepas punyela..tapi bila kita sayang lebih-lebih dowang kata cinta...lepas tu..kalau kita jaga dowang dia kate sayang....mesti korang pon tak paham..kan..tapi bagi aku perkataan cinta ni terlalu mendalam untuk kita terjemahkan..cinta xkan nampak dengan 'mata' kita...tapi dengan hati..jika hati yang ikhlaz,tulus...owng yang kita suke pon dapat rase same...wat pe pon same2 suke..heee..seronok kn??Sayang plak....sayangla..ingat kat die..guide die..jgn bagi die terpesong kat jalan2 yang tak betol..kalau nak sedap dengar..lagi guna perkataan 'sahabat'.Tapi masalahnya skunk...remaja mcm kita ni slalu salah tafsir tentang dua perkara ni seks@bersetubuh@ yang mengandungi unsur2 yang berkaitan dengannya adalah perkataan yang paling jijik dan takut untuk aku sebut tapi bagi sesetengah owang ..juz be open minded,it will be fine!!hallooo....kawan...kalau owang banda bolehla...tapi kalau owang kampung yang tak terdedah dengan dunia sosial...sebut pon jangan..tak pasal2 kene tampar.Boleh dikatakan aku ni kira "talam dua muka' gak la....setengah tempat aku jadi baik,tapi setengah tempat perangai aku berubah....dalam dunia ni...kenela bermuka2 tapi biar kene pada tempat...jangan sampai memalukan family sendiri...macam aku...aku akan mengenali ramai teman terutamanya ****.....huhuhu..untuk aku meneruskan research aku.xsape pon taw.Untuk aku mengkaji dunia sebenar yang dimainkan oleh musuh keturunan nabi Adam dan Hawa iaitu SYAITAN!!!.Manusia senang je kene tipu ...tapi kalau iman steady...InsyaAllah mudah kita nak tepiz benda2 buruk kat dunia ni..actually banyak cite yang aku nak kongsi sama2 tentang benda2 macam ni..tapi nampaknya aku kene wat bukula...haaaaaaa...baru bez nak kaji tentang hal-hal yang kita rasa bese2 je...bukanla mudah untuk mencari bahan2 tapi kenela sacrifice diri tu dulu...oh..i mean bukan kita uji dengan diri kita semua tapi tengok dan peka dengan keadaan sekeliling,frenz,family dari situ kita boleh wat kajian ngan analisis tentang hal ni...ingat...jaga diri korang..ingat Allah sentiasa ngan family kat rumah..gerenti korang xkan watnye..kalau nak taw banyak lagi..tunggula episod yang seterusnya...mengenai macam mana boleh terjadi,terlibat,cara dowang ambik port,sape kene patutt blame hal macam ni...ok..daaaaaaaaaaaaaa

No comments: